O nas

Kim jesteśmy?


BlaBlaCar to oparty na zaufaniu serwis społecznościowy łączący kierowców dysponujących wolnymi miejscami w swoich samochodach z pasażerami podróżującymi w tę samą stronę. Z BlaBlaCar co miesiąc korzysta wiele osób, tworząc w ten sposób zupełnie nowy sposób podróżowania.

BlaBlaTeam_2Dzięki profesjonalnemu zespołowi dedykowanemu do obsługi użytkowników, nowoczesnej, stale rozwijanej stronie internetowej i platformie mobilnej oraz dynamicznie rosnącej liczbie użytkowników, BlaBlaCar umożliwia milionom członków naszej społeczności bardziej przyjazne, ekonomiczne i efektywne podróżowanie po całej Europie.

BlaBlaCar w liczbach

  • Ponad 30 milionów użytkowników w 22 krajach
  • Ponad 500 pracowników w 16 biurach
  • Ponad 21 milionów pobrań aplikacji mobilnych na Android i iOS
  • W każdej chwili możliwość wyszukania z ponad 1 miliona aktualnych ofert przejazdów
  • Ponad 3,2 miliarda wspólnie przejechanych kilometrów!
  • Szacunkowo ponad 260 milionów EUR zaoszczędzonych przez kierowców w ciągu roku
  • Średnie wykorzystanie miejsc w samochodach: 2,8 osób (w całej populacji: ok. 1,7 osób)
  • 10 milionów podróżnych na kwartał
  • Średni dystans podróży: 342 km
  • W ciągu ostatnich 12 miesięcy, członkowie BlaBlaCar (globalnie) zaoszczędzili 500.000 ton ekwiwalentu ropy naftowej
  • W ciągu ostatnich 12 miesięcy, członkowie BlaBlaCar (globalnie) oszczędzili 1 mln ton CO2
  • Do tej pory ponad 50 milionów udostępnionych przejazdów na BlaBlaCar
  • Ponad 1,5 miliona fanów na Facebooku (wliczając wszystkie fanpage’e BlaBlaCar)

Napisano o nas…

 „Więcej niż 1/3 użytkowników BlaBlaCar nie podróżowałaby, gdyby nie ten serwis” Przeczytaj artykuł

„Jeśli Airbnb jest amerykańskim uosobieniem nowej ekonomii zaufania, BlaBlaCar szybko staje się europejską odpowiedzią.”Przeczytaj artykuł

„…serwis okazał się strzałem w dziesiątkę dla europejskich podróżników – transportuje miesięcznie więcej osób niż Eurostar.” Przeczytaj artykuł

Kierowcy i pasażerowie rejestrując się w serwisie podają nie tylko szczegóły planowanych przejazdów, ale mają także bogate profile – tak jak w serwisach społecznościowych.”
Przeczytaj artykuł

The Next Web„Jeśli zastanawiasz się, skąd ta nazwa, podpowiadamy. Wzięła się od skali rozmowności, na której użytkownicy oznaczają, jak bardzo są rozgadani – od „Bla” do „Bla Bla Bla”. Stąd: BlaBlaCar…” Przeczytaj artykuł

Przeczytaj więcej artykułów o BlaBlaCar

Jak to się zaczęło?


Idea BlaBlaCar narodziła się w pewne Boże Narodzenie, kiedy założyciel serwisu, Frédéric Mazzella, wtedy student uniwersytetu Stanford, chciał pojechać na święta do swojej rodziny we Francji. Nie miał samochodu, a pociągi były przepełnione. Za to na drogach pełno było samochodów, którymi kierowcy samotnie jechali do domu. Przyszło mu więc do głowy, żeby znaleźć jakiegoś kierowcę jadącego w tym samym kierunku i zaproponować mu, że pokryje mu część kosztów paliwa w zamian za podwiezienie. Liczył, że może to zrobić przez internet, ale nie znalazł odpowiedniej strony… Tak zaczęła się nasza przygoda! Przeczytaj więcej o naszej historii

Założyciele


Frédéric Mazzella, CEO. Frederic kieruje strategią i wizją serwisu.
Francis Nappez, CTO. Francis zarządza technicznym rozwojem BlaBlaCar.
Nicolas Brusson, COO. Nicolas odpowiada za międzynarodową ekspansję firmy.

Więcej o BlaBlaCar

Media

Kontakt dla mediów

Materiały prasowe

Nagrody

Partnerstwa

Pliki cookie

Polityka prywatności

Regulamin

Praca w BlaBlaCar

BlaBlaCar używa plików cookies w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności witryny. Korzystając z naszego serwisu, akceptujesz ustawienia cookiePolityka i ustawienia cookie

Dodaj przejazd