BlaBlaCar świętuje Dzień Kobiet

BlaBlaCar świętuje Dzień Kobiet

Chcąc uczcić 8 marca, przedstawiamy Wam kilka wyjątkowych kobiet pracujących w BlaBlaCar.

Z okazji obchodzonego 8 marca Międzynarodowego Dnia Kobiet, chcemy docenić płeć piękną, która stanowi prawie połowę naszego zespołu w BlaBlaCar.

W świecie nowych technologii przez lata dominowali mężczyźni, ale rośnie liczba kobiet, które przełamują ten schemat. W BlaBlaCar dumnie wspieramy ten ruch – dziś w naszym zespole 46% wszystkich pracowników stanowią kobiety.

Od początku XX wieku świętujemy osiągnięcia płci pięknej na całym świecie. W tym roku obchodzimy 106 rocznicę Międzynarodowego Dnia Kobiet ustanowionego w 1911 roku.

Świętując ten wyjątkowy dzień chcemy wyróżnić kilka nieprzeciętnych kobiet z zespołu BlaBlaCar. Nawiązując do tematu przewodniego tegorocznego święta – #BeBoldForChange (Miej odwagę dokonać zmiany) zapytaliśmy Cyrielle Callot, Fanny Gaborit oraz Monikę Hołod o to, jak odwaga pozwala im osiągać zamierzone cele.

Cyrielle Callot, Vice President of Product Programs (Wiceprzewodnicząca do spraw programów produktowych)

Cyrielle_Callot - carré

Cyrielle Callot nadzoruje techniczną oraz produktową pracę zespołu w celu umożliwienia serwisowi BlaBlaCar osiągnięcia założeń biznesowych. Zasiada także w zarządzie firmy. Od czasu dołączenia do zespołu w 2012 roku, Cyrielle niestrudzenie pracowała nad ekspansją platformy z jej rodzinnej Francji do 22 państw, co pozwoliło jej znaleźć się na liście magazynu Forbes – “30 under 30”.

Jak Cyrielle udało się dotrzeć do miejsca, w którym jest teraz?

„Kiedy dołączyłam do BlaBlaCar koncentrowałam się głównie na działaniach, które były mierzalne i pozytywnie wpływały na produkt oraz na nauce nowych rzeczy i pracy ze wspaniałymi ludźmi nad produktem, który kochałam” – mówi. „I to się nie zmieniło! Dzięki temu przez ostatnie pięć lat udało mi się rozwinąć, przechodząc przez różne stanowiska” – dodaje.

Jako wiceprzewodnicząca i jedyna kobieta w siedmioosobowym zarządzie, Cyrielle nauczyła się, że kluczem do sukcesu firmy jest docenienie zróżnicowania kulturowego, doświadczenia oraz płci kulturowej. Jako jedną ze swoich mentorek wskazuje Lorrie Norrington, byłą prezes eBay.

„Miałam możliwość porozmawiania kiedyś z Lorrie i pamiętam, że byłam pod dużym wrażeniem jej inteligencji i ambicji z jednej strony oraz niezwykłej skromności i powściągliwości z drugiej” – wspomina Cyrielle. To jest rodzaj równowagi, do której dążę jako liderka.

„W życiu prywatnym – dodaje Cyrielle – prawdziwą inspiracją jest dla mnie moja mama. Jest niezwykle dynamiczna i empatyczna, dzięki czemu świetnie radziła sobie w życiu zawodowym jako szefowa zespołu pielęgniarek”.

Cyrielle ma jedną prostą radę dla kobiet: „Nie skupiaj się na tym, że bycie kobietą jest Twoim głównym wyróżnikiem, po prostu rób rzeczy, które kochasz”.

Fanny Gaborit, Engineering Manager (Kierownik ds. Technicznych)

fanny gaborit

Mimo że kobiety stanowią połowę populacji, procent ten nie jest odzwierciedlony w świecie nowych technologii. Fanny Gaborit, Kierownik ds. Technicznych, zarządzająca zespołem inżynierów tworzących produkt na wszystkie platformy, doświadczyła tej nierównowagi, kiedy rozpoczęła naukę w szkole informatycznej.

„Nie jestem pewna, dlaczego tak się dzieje, ale mam wrażenie, że edukacja i kultura odgrywają tutaj ważne role” – mówi Fanny. „Moja mama jest lekarzem, a tata – inżynierem, dlatego ścieżka, którą wybrałam, była dla mnie czymś naturalnym. I bardzo się cieszę, że zdecydowałam się nią podążać” – przyznaje.

Fanny jest prawdziwą podróżniczką. Spędziła dwa lata w Bangkoku, gdzie studiowała informatykę. Później badania naukowe oraz praca dla lokalnych organizacji pozarządowych zaprowadziły ją do Birmy i na Filipiny. Po powrocie do Paryża, w 2009 roku została członkiem społeczności BlaBlaCar, aby móc odwiedzać rodzinę rozsianą po całym kraju. W końcu, w 2015 roku, dołączyła do zespołu BlaBlaCar.

„Kiedy chciałam rozpocząć nowy rozdział w moim życiu, podróżowanie było motywem, który ciągle odzywał się we mnie i wiedziałam, że chcę się tym zajmować”, wyjaśnia Fanny. „BlaBlaCar okazało się świetną mieszanką technologicznego wyzwania oraz dopasowania do tematu podróżowania”.

Fanny poszukuje przygód również w swoich pasjach.

„Uwielbiam wspinaczkę, która także bywa postrzegana jako męskie hobby – mówi. „Niektóre kobiety, które najbardziej mnie inspirowały, należały do grona pierwszych, które się wspinały”.

„Nie ma różnicy w kompetencjach między mężczyznami a kobietami w świecie nowych technologii” – mówi. „To środowisko, w którym dokonuje się nieustanna zmiana i w którym każda kreatywna osoba może rozbić schemat, jeśli tylko zechce. Jedyne przeszkody to te, które sami tworzymy”.

Monika Hołod, Head of Brand and Design (Szefowa działu Brand & Design)

Monika_Holod

Szefowa działu Brand and Design, Monika Hołod, zarządza zespołem, w którym jest równowaga kobiet i mężczyzn. Monika nadzoruje pracę 12 grafików i producentów wideo, którzy na co dzień przygotowują treści dla BlaBlaCar, a także odpowiada za strategię marketingową serwisu.

„Musisz kochać to, co robisz. Musisz mieć obsesję na tym punkcie”, mówi Monika. „Możemy zbierać wszystkie dostępne na świecie dane, ale kluczowe jest zadanie sobie pytania: czy inspirujemy ludzi?”.

Zanim Monika zdecydowała się na rozpoczęcie kariery w świecie marketingu, miała na siebie różne pomysły. Rozważała studiowanie matematyki lub architektury, a nawet zostanie żeglarzem, tak jak jej rodzice. W końcu zdecydowała się na kombinację sztuk pięknych i ekonomii, które to kierunki studiowała.

„Dość wcześnie uznałam, że będę chciała zajmować się brandingiem, ponieważ interesuję się analityką i kocham sztukę”, wyjaśnia. „Branding to świat, który łączy te dwie rzeczy”.

Monika zaczęła swoją karierę jako grafik, a później art director w agencjach reklamowych. Kiedy zdobyła więcej doświadczenia, została marketing managerem, a następnie dołączyła do BlaBlaCar, gdzie udało jej się połączyć wszystkie zainteresowania.

Monika twierdzi, że nastawienie „po prostu to zrób” ma dzięki mamie, która miała odwagę realizować swoje wielkie marzenie o żeglarstwie w Polsce w latach 80-tych. To był czas, kiedy nasze społeczeństwo nie patrzyło zbyt przychylnie na kobiety chcące zasilić szeregi akademii morskiej.

„Mimo że w akademii były tylko dwa miejsca rocznie przeznaczone dla kobiet, moja mama nie czuła się tym onieśmielona” – wspomina Monika. „Zdała wszystkie egzaminy, obrała upragniony kierunek i po drodze poznała mojego tatę”.

Jaki przekaz wyciągnęła Monika z historii swojej mamy?

„Jeśli to twoja pasja – po prostu to zrób”.

Doceniamy nie tylko kobiety z naszego zespołu, ale także miliony kobiet, które są częścią naszej społeczności.

Drogie Panie, dziękujemy za wspólną podróż!

Więcej informacji

Spotkania

BlaBlaCar używa plików cookies w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności witryny. Korzystając z naszego serwisu, akceptujesz ustawienia cookiePolityka i ustawienia cookie

Dodaj przejazd